Thursday, August 27, 2009

Sesambil

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera seme,

so ari nie, aku nk habaq kat korang seme dgn rasminya..cewahhhh kalau korang ade nk beli baju utk org dewasa/remaja/nk bw p kerja pun blh dan juga baju budak-budak, boleh lah dan silalah pergi ke http://lovinacouture.blogspot.com ya.

Di blog nie, adalah business kecil-kecilan aku dan juga kwn baik aku. So, sila lah ekk.. jgn malu2 kitaorg nie baik2, sweettttttt sesgt kitaorg nie ..wakakakakakaka masuk lah ke blog tu dan lihat2 kot ade yg berkenan, blh lah sauk barang 1 -2 baju hehehehhehe...

Selamat bersopinggg kengkwn..


Monday, August 17, 2009

Perasaan Anda dan aku!

Assalamualaikumm...semeee...

Bagaimanakah dan Apakah Perasaan kawan-kawan seme dipagi yang Indah dan diberkati oleh Allah ini?

Gembira, suka, ceria, duka, sedih, bercelaru atau punn perasaan yang tidak tahu untuk anda gambarkan... hmmmm..mesti korang rasa.."ape ke hall la minah nie..pepagi da cite camgini" kan kan ...hehehehhe. Bukan ape..pg nie mcm2 yg aku dgr, daripada radio, smpi kat opis dgr la cite2 yg melibatkan perasaan..termasuk la dgn perasaan aku...hehehehehehe

Minta maaf lah kalau korang rasa, blog aku ini memboringkan ker, nyampah ker...kan.
X suka..xyah baca...tp klu korang nk bagi kata yg utk memberikan semangat or nasihat.. aku
sebagai manusia yg biasa dan tidak sempurna ini, akan ku cuba utk menerima kritikan korang.  Tapi pastikan kritikan yang membina lah ek hehehehehehe.

Aku rasa, blog ini ajelah tempat utk aku meluahkan perasaan aku, wpun tidak sepenuh tetapi ianya boleh melegakan. Walaupun mesti korang ckp "ape ke hall laa minah nie nk luahkan dlm
blog ni, or nk luahkan pd komputer, bknnya komputer faham pun".
errmmmm...betul, tp ape yg blh aku buat..klu ini boleh membuatkan hati dan jiwa aku kembali tenang wpun sedikit...coz ia akan mempengaruhi seluruh kehidupan aku. So, aku perlu menenangkan kembali hati dan jiwa aku :-) . Walaupun pendamm kan jer apa yg terbuku didalam hati,mungkin itu yg lebih baik kan. Biarlah kita makan hati or terasa hati...tapi utk orang lain kita perlu jaga hatinya.

Aku bukannya nk mengungkit atau pun nak buat org marah, tp...ntah lah..tiada yg memahami dan cuba utk memahami hati dan perasaan ini. Betul ker? Entah la... hanya diri sendiri yg memahami diri sendiri kot!!!!

Aku cuba untuk membuang semua ingatan tentang ape yg da terjadi...aku cuba dan akan terus memcuba...dan aku harap org akan memahaminya.. Aku hanya manusia biasa dan tidak sempurna...aku bukan sorang yg sekelip mata blh melupakan ape yang dah jadi.... aku pun kalau boleh nk jd mcm tu...pejamkan mata...then terus lupakan semua...Alangkah bahagianya kalau boleh buat mcm tu kan...tp apekan daya..aku hanya manusia biasa dan tidak sempurna.
Kalau lah ada pilihan utk operate kepala otak aku nie, supaya melupakannya... aku akan pilih wpun kot2 doctor kata...risikonya tinggi ker , bahaya ker....xper la kan, janji org lain bahagia.
Biarlah aku derita..xper..jgn org lain.

Oh ya, aku ni konon2nya nk berazam utk mengurangkan percakapan, supaya org lain tak sakit hati or marah or tension. Kang salah ckp, da marah,so lbh baik diam, wpun ati kita sendiri derita. Boleh ker!!! Aku da la jenis pot pet pot pet...xper akan aku cuba. :) (hmmm blh ker nie)



Aku yg tidak sempurna,

Thursday, August 13, 2009

ermmmmmmmm...

Assalamualaikummm...n Selamat Sejahtera....

Wahhhhhhhhh...da mcm nk bagi speech lakk..wakakakkaka. Lama gak x update blog aku nie
kan per..xder mood la. Hari ni aku nk berdrama...eh drama ker....ke sajak...ke falsampah ker ntah laa..
ape2 laa.. janji release tensikuu..pada sape lg yg blh aku pergi kan dan luahkan, melainkan blogku hehehehhehehehe..ok ready u guys..nasib laa klu korang tak suka ape aku blh buat kan kan kan...hehehehehehe K...1...2...go.....


Wahai sahabat, tenangkan la hati dan perasaanmu (ni utk aku sebenarnya hehehehhee). Jangan dipikirkan perkara yang da lepas (walaupun kepala tetap gak nk pk...tension tul).

Tabahkanlah hatimu wahai sahabat, masih ramai lagi manusia didunia ini yang mempunyai
1001 masalah yang tidak kau ketahui dan lebih teruk daripada ini.

Ya..sahabat, aku tahu itu semua...tetapi pabila terfikirkan perkara itu..aku tak mampu utk
menghalangnya wahai sahabatku. Ianya datang tanpa dipaksa...bagaimanakah harus aku
lupakannya sahabat. Hati sakit pabila mengenangkannya, tetapi apakan daya ia dtg tanpa diundang..
tapi aku harus melupakan perkara itu wahai sahabatku. Bantulah aku wahai sahabatku.


Wahai sahabatku...perbanyakkan lah zikirmu dan dekatkan dirimu padanya..InsyaAllah...
dengan Kasih Sayang yang diberikan OLEHNYA yang sentiasa setia padamu, tidak akan luntur
wahai sahabatku. Janganlah kau lupa padanya wahai sahabatku.

Ya sahabatku, alhamdulillahh aku senantiasa ingat padaNYA. Namun kadangkala hati
aku ini...entahlah... Ya..syaitan itu ada dimana-mana, sentiasa menunggu untuk menjatuhkan
umat-umat NYA ini. Aku ini bukanlah manusia yang sempurna, namun akan ku cuba untuk
memperbaiki dan menyempurnakan mana yang aku termampu.

Ya KASIH...kumohon kau perkuatkanlah hati,akal dan iman hambamu ini Ya KASIH. Jauhkanlah malapetaka yang tak diingini didalam kehidupanku Ya KASIH, senantiasalah sedarkan diriku ini Ya KASIH.... Semoga aku senantiasa mengingatiMU dan KebesaranMu
ketika Engkau menghantar dugaan dan menguji iman diri hambamu Ya KASIH.

Amin ya rabbil alamin..


Hambamu yang kerdil disisimu,