Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 8, 2009

Coti-coti Mesia...

So, korang weekend lepas mcm mana? Ada baguih, ada best, ada syiokkkk...kira semua kategori berkaitan dengan seronok laa...ada tak? Buat Saya, Aku, I , Me or Teman (udah xder keroje ker nk masukkan semuanya ker gamaknyee ^-^) weekend yg baru jer lepas ni, seronok ler juga kan. Pasalnya, aku sefamily pegi bercuti-cuti malaysia... Kemana????

GANU Kiteeee..........

Yezzaaa, aku sefamily p ke terengganu...ekceli, bukan aku 1 family jer. Kitaorg berkonvoi dengan jiran tetangga kat umah aku nie. Baguih gak ada xtivit cmgini. Selain boleh mengeratkan lagi silaturrahim diantara umat islam, silaturrahim diantara jiran tetangga dan kenkwn pun blh terjalin dengan lebih baik lagi..
Kitaorang gerakss lebih kurang tepat pada jam 11 malam bersamaan 4hb jun 2009. Kedebak kedebukkk...ada dalam 11 buah kereta semuanya. Sepanjang perjlnan tu...byk kali gak lak berenti berehat, coz mana2 yg da mengantuk tu kan perlukan rehat...so tak kisah la kan janji semuanya selamat sampai.

5hb Jun 2009
Sampai Kemaman lebih kurang dalam jam 5.30am. Berenti and solat subuh, lps solat subuh semua pun bergerakkk semula. Dan akhirnya kitaorg smpi kat Aquilla Beach Resort tu dalam jam 9 ++ am. Sekali, kena tggu org checkout dulu da....adeiiiiiiiii kul 12 lak tu... sian anak2 aku, semuanya tak mandi lagi..badan pun da rasa tak selesa. Sib baik ade surau resort tu...aku rasa surau tu masih baru lagi kot pembinaannya coz mcm xberapa nk bersih jerrr. Aku mandi zarif yg kebetul telah 'melepaskan' hajatnya ituuu hehehehe..lepas tu mandikan Dania pulak. Perghhhh lega da drang..xpe janji derang selesa kan. Surau lak ade aircond...ape lg..hubby aku pun tdo sat, sian gak dia..drive all the way kan..jauh2 tu..sekali xleh nk checkin....kitaorg lepak la jap ngan surau tu smtr tggu kunci bilik.

Xtiviti utk ari ni, hanya utk org lelaki aje....psl depa nk p mencandat sotong. Tema coti2 mesia ni pun Ganu Kite..Candat @Marang...So utk org pmp xtiviti bebas. Aku bw dania mandi laut. Smtr zarif tdo, bley la bw dania mandi manda kan. Malamnya plak, mknan telah disediakan so jam 8mlm p mkn kat cafe resort tu...menu Nasi ayam yg shedapppppppppppp (sedap sesgt la niehh) beserta dgn air jagung yg lazattt..ngehngehngehngeh

6hb Jun 2009
Hahhh...ni yg best nk ceghitaa nihhh. Kononnya pg tu hubby kt nk bw p breakfast kat kedai kopi hia peng... Sedapp kt dek hubby aku. So cari...punya cari.punya cari..xjumpa, lastly mkn kat kedai biasa jer. Frust gilerr aku rasa, psl nk sgt rasa kopi n roti bkrnya yg dikatakan oleh hubby ku..mmg sedapppp.
Next destination, Masjid terapung..so jmp geng konvoi @terengganu kat masjid terapung, then gerak menuju ke Masjid kristal. Sesmpi jer disana...hari tersgt la panasnya..konon2 nk naik boat yg bw round keliling masjid kristal n monumen masjid2 tu...satu kali itu boat semua penuh la. Kalau mau kena tggu kul 3pm. Last2 kitaorg menapakk jer la p masjid kristal tu...hehehehehe.
Aku agak terkilan sebb tak sempat nk melawat monumen2 masjid tu..:( . xpe maybe insyaAllah ade rezeki kita smpi lg kan... :D . Selepas itu, gerak plak pasar payang..kemudiannya xtiviti bebas. So, slp da settle dgn psr payangnya, gerak nk balik ke chalet, sesambil tu hubby cari gak kedai kopi tu..jenuh laa pusing2, last2 hubby call member dia tny kat mana.
ghuper2nya nunnnnnnnnnnn haa kat kemaman...cehhhhhhhh hubbyku bikin panazzzzz hehehehe

Malamnya kitaorg buat bbq, so ada lucky draw, main pusing kusii and malam tu rasanya family kitaorg adalah diantara the luckiest family kot, pslnya 1st lucky draw..aku dpt, then hubby aku lak dpt, pastu ayah aku lak dpt..hehehehehe cuma mak aku jer xpdt..klu dpt cantekkkkk .
x aciii kt salah sorg dr drang hehehehe..tp apa2 pun aku tetap tak puas hati psl nk hamperrrr (mcm bdk2 daaaa) tp asyik dok dpt adiah lain kahkahkahkahkah..

7hb Jun 2009
Geraks balik ke KL. Hari ni, xtiviti memasing, ada yg balik kg depa terus...ada yg stay satu hari lg. Ikut la kan ....sesuka korang hehehehehe.. aku sefamily lepas pekena ns kukus dok melilau mencari kedai jual tudung murah...tp xjmp. Last2 balik laaa..and finally br la betul2 smpi kat kedai kopi hia peng tuuuuu...malanggggggggnya...setelah menanti begitu lama... dpt jer tmpt duduk...blh lak org tu kt klu nk mkn da tak ambil order, bungkus sj coz kedai da da tutup..kira oke la kan bley lg. So order..kopi 'o' ais 2, kopi ais 1 , teh ais 1, roti bakar 4 sets. Tup tup..adik amek order dtg ckp roti da abis.......aduhhhhhhhhhhh mmg frustttt gilerrr. So, kopi jer laa..tp koranggg I tell uuu mmg sedapppppp kopinya. Maybe yg dok di Ganu tu tau dah kot...hehehehe.
Finally we reached @home around 2am. 2-3x gak la berenti coz hubby ngantuk. So guys, enjoy some pic from our Ganu Kite Candat @ Marang trip. ;)

Nie ms berenti rehat utk kali yg ke2 xsilap aku..Papa n Nia..@3am

Next pica...akan dimasukka kemudian... :D

2 comments:

Effa MG said...

Kesiannya akak....
Kedai tu mmg mcm tuh...
Semuanya mmg laku gile...

Akak sampai pukul brp masa tuh...Selalunya kedai tu tutup hari rabu....

Tapi ada beli x kaya dia?

ShaZa's said...

tu la psl. Hari tu kt pekerja tu..ramai org.
Akak smpi pun da kul 6 lbh Fa. Ooo
xtau lak blh beli kaya nyer...tau itu ari beli dah...tensi tensi...